fredag 8 juli 2011

Ibland är man nog bara för hård mot branchen

Som titeln sa, ibland är jag nog helt enkelt lite för hård mot folk som jobbar med tatueringar/piercings; i mångt och mycket så bryr jag mig lite vad andra håller på med då det sker på deras huvuden och var och en måste stå för sina handlingar, både som kund och som yrkesman.

Men däremot har jag svårt för hyckleri; där man i teorin säger det politiskt korrekta att säga, i praktiken så sker något helt annat, det blir helt enkelt fel och gör lätt att det faktiskt dåligt rykte åt branchen i helhet; om inte de "bästa" är speciellt bra nog, vad säger det om yrkesskickligheten?

Men man kan kanske inte kräva för mycket, alla försöker profilera sig och tjäna pengar på galenskaperna så det är bara naturligt att man försöker framhäva sig så mycket som möjligt, även om man måste böja/töja lite på sanning och fakta.

Själv tycker jag att om man håller sig till fakta och sanningen så kan man stå för det man håller på med; så snabbt man börja leka med gränserna så är det lätt att man börjar rättfärdiga det ena eller andra undantaget så är man inne på en trist bana.

Tror nog mest att jag ska satsa på mig och mina kunder och faktiskt låta de andra barnen i sandlådan leka som de vill, om man vill ha bigger-than-life attityden så låt dem hållas med det, det som man sår får man skörda som ordspråket heter.