fredag 28 september 2012

Experiment med beadings 2

Sagt som gjort, med lite emla så gjorde jag ett ca 1,5mm stort hål i skinnet och förde in en sk sårsond som jag själv tillverkat, efter skapat den nya fickan för kulan så letade jag mig försiktigt upp till den gamla placeringen under huden. väl där så öppnade jag upp så lite som möjligt och snarare masserade ut kulan till dess nya placering; ett minimal gång gör att den snabbare drar ihop sig och minskar chansen för att kulan kan åka tillbaks längst kanalen. just nu verkar det fungera utmärkt; kulan ligger där den ny placeringen var tänkt och verkar inte speciellt intresserad att flytta på sig, det lilla ingångshålet syns knappt efter man tejpade ihop det och kommer troligen läka snabbt. ett problem man kan ha med den här typen av saker kan dock vara kroppens egna elasticitet; visa området stretchar och rör mycket på sig vilket tenderar att dra isär sårkanter och/eller få kulorna att flytta på sig, något som gör att resultatet inte riktigt blir som man tänkt sig, man måste alltid försöka att komma ihåg sådant och planera därefter :)