tisdag 22 november 2011

Stöd till Faktum, det är inte alla som kommer ha en glad jul

Tidningen Faktum(http://www.faktum.nu/) driver en beundransvärd verksamhet i göteborg/malmö för de mest utsatta i vårat samhälle; de hemlösa och utslagna individerna, nu i juletider så kan man inte låta bli att tänka lite extra på att många inte kommer ha en speciellt "god jul" eller julefrid i huset, man kanske inte ens har tak över huvudet eller någon att fira helgerna med.

Som ett sätt att stödja faktums eget arbete med att få folk att hjälpa sig själva så tänkte jag göra en välgärning i de första veckorna i december, alla vinster från min tatueringsdel(inte Cajas) kommer att ges till Faktum, vi börjar att köra med det från och med 1 december till 14 december.

det kommer vara ett bra tillfälle om man vill testa att bli tatuerad för hand, samtidigt som man faktiskt stödjer en bra sak som får folk att klara sig själva; Faktum bedriver först och främst ett självhjälpsarbete vilket i långa loppet leder till att man kanske kan komma på fötter igen, den belyser även sådana som andra tidningar inte vill/kan lyfta fram.
Alla storlekar på tatueringar är välkomna, vill man göra bara en liten sak så fungerar det med, det viktigaste är att få in en del pengar som vi senare kan skänka direkt till Faktum.
Jag hjälper gärna till att hitta något bra motiv, jag älskar gör organiska former och "primitiva" mönster men även lite allt möjligt är skojig att göra, lämpar sig dock motivet inte för handtatuering så kommer jag säga det; ingen anledning att göra något som folk blir missnöjda med, även om det är för en bra sak.

Jag själv har alltid tyck att om man tycker att världen är fel, så får man själv göra något åt detta, det hjälper inte att bara att gnälla på det, så det här är ett sätt för mig att kunna ge till de som inte har det så glatt och hålla igång en bra organisations arbete, så man får hoppas att mer än en nappar på det, oavsett så kommer jag själv att donera pengar till Faktum, får bara se om det är flera som vill hänga på :)